Pondus og jeg

26.4.11

Status

Dette må da være en god tid å oppgi en status.

Jeg sitter i stua, det er sol og fint ut, sett bort fra slem selm nordavind som ødelegger det hele. Kan ikke vinden bare snu. Ja, det var bare grunnen for hvorfor jeg satt inne ja.
Det har vært påske, det er vel den første påsken jeg har feiret uten å være med Mor og Far, det var litt rart. Jeg klarte meg godt jeg. I påsken så kom vinden fra riktig kan og det var veldig fint i sola. Så jeg leste poirot og prøvde å solbrenne meg, det siste fikk jeg ikke til.
Ellers var det påskemåltid på lørdag i år, jeg prøvde å snike meg unna å lage lammelår, men det blei ikke så godt mottat, nå er det tradisjon så nå må jeg gjøre det resten av livet. Det er hyggelig. Det å smøre inn lammelåret med honning var en god ide btw.
I dag er det min siste dag som 25-åring, eller det kan jo hende jeg blir 25 på nytt i mårra, det hadde jo vært ålreit. Hvertfall, det gjør meg egentlig ikke noe å bli 26 heller.
Jeg ser på meg selv som en oppegående ganske inteligent (både matematisk og relasjonelt) Jeg har lært å kle på meg, lage mat og holde en normal samtale gående.
Det året jeg har vært 25 har jeg da fått utrettet en hel del ting.
Jeg har skaffet meg kurongbord, Playstation3(Ja, jeg måtte bli 25 for å få meg TV-spill) Jeg har undervist opp til flere ganger i år, Matte, Teleios, Impuls, KRIK Det er noe jeg synes er skummelt, men jeg tror jeg har noe viktig å komme med så da er det jo bare å prate da. Jeg har også iløpet av året trappa veldig mye ned på dårlig samvittighet jeg har for ting jeg ikke kan gjøre så mye med. Det er et stalltips til sikert flere(Det går an å finne ut av det før man er 25 da)
Pondus er fortsatt mitt store forbilde, sånn litt etter Gud, Bente, Svein og Gunnar og et par tell. Pondus har bare en Stor feil, han er litt mer hekta på fotball enn meg. Likevel, jeg følger såpass mye med i nyhetsbilde at jeg kan le godt av Pondus også da (Joda, det er selmt å le av, man skal le med)
Jeg ser fram til å finne ut hva det nye året vil bringe meg.
Det jeg er sikker på er at Gud vil gå meg meg og jeg med han i det året som ligger der å venter.

2 Comments:

At 8:33 p.m., Anonymous huldra said...

Spennende med nye år som ligger foran! og spennende med oppsummeringer. Levd liv blir historiefortellinger. Apropos historie: egentlig skulle du hatt bursdag i dag! Men det er en annen historie! :-) God bless! Glad i deg!

 
At 9:44 p.m., Blogger Småen said...

Takk, det er en ære å nevnes! :) Klem. Gleder meg til det nye året ditt.

 

Legg inn en kommentar

<< Home