Pondus og jeg

18.8.09

Ord og Buss

Det siste først, hvorfor; HVORFOR er det sånn at når skolen begynner og det faktisk er flere enn meg og to til tar bussen kjører de en mindre buss, men. Ja nettopp mindre plass. Hva er logikken i det, snart får vi vel en sånn stygg buss med uutholdelig høy plingelyd igjen også.
Det er fint med høst er det ikke?
Jeg har tenkt litt på en del i det siste, ikke at er noen overraskelse.
Jeg lever med ganske senkede skuldre for tia og koser meg med det.

Men det var dissa orda ja.
Det er spennende med opprinnelse til ord eller hvordan ord er satt sammen, jeg kunne jo hatt en KLM-utlegging, og det er vel det jeg kommer til å gjøre tenker jeg.
Reven ost – Hva slags rev er det (jada jeg skrev det feil med vilje)
Ta re vi seilene – Dette er en velkjent metode å fange rev på, spesielt på Hankø.
Rassmus – Ja jeg synes det igrunn er et bra navn, men det kan fort misbrukes hvis mellomrommet kommer på riktig sted.
Simen – Kan bli gøy med anglofil forståelse og norsk uttale.
Ouagadougou – Hvem kommer på å kalle en by noe sånt. Uttalen [wagadugú] for dere som leser fonetikk.
Sirupsnipper – Det mø da være en som nipper sirup.
Grahambrød – Detta brødet blir kristeliøst når det er på tilbud.
Eksospotte – Denna er jo ganske logisk, på en måte. Det er der små biler blir kvitt overskuddsmateriellet sitt. Men hva med de store bilene, skulle de da hatt eksosdo eller eksosdass.
Brødrister – Vi kan nok alle se denne personen levende for oss.
Eller hva med en jobb som Lufttørker.

Jeg skal tenke litt til og så skal jeg lage en litt lenger jobbmulighetsoversikt.
Til da, have fun nyt livet og lev med Gud