Pondus og jeg

3.7.09

Et innlegg som har blitt ganske forsinka, men fortsatt en vital post

Denna posten blei påbegynt og skrevt for litt over en uke siden, ha dette i minnet når den leses.

Forrige helg tok jeg opp en hobby som har ligget litt brakk de siste årene. Overrasker’n
Målfrid I Fange (som nå ikke heter Fange lenger, selv om hun nok kommer til å sitte i "fange" til sin kjære) skulle gifte seg. Vielsen var i Halden så jeg tenkte at det var vel grei skuring å komme seg ned dit og overraske henne med mitt nærvær.
Jeg måtte jo benytte østlandsturen til å treffe litt andre mennesker også, kan ikke ta det rolig eller legge opp et sensible program, det er jo bare tull. Så jeg kom til Blindern og Marie kl 23, det var jo en stund siden vi hadde sett hverandre så det blei jo litt prating utover kvelden. Iløpet av natta fikk jeg fiksa de siste detaljene så jeg skulle komme meg til Aremark kirke. Den lå litt lenger ute i periferien enn jeg hadde planlagt, så det var godt at jeg fant Øyvind som skulle kjøre utover.
Da vi kom fram tell kirka fikk jeg hilst på Andre, brudgommen. Kul kar, jeg rigga meg til med kamera, begynner å bli en (dårlig) vane det. Må liksom ta et par bilder, fikk faktisk et som var brukbart også. Sånn to på blir det på mystisk vis stille inni kirka. Målfrid kommer inn og hu kommer faktisk inn i hvit flott kjole, var spent på klesstilen. Det skal sies at Målfrid ikke er jenta som er mest interessert i pynting. Men denna dagen var det ikke no treningsbukse og mårrasveis. Hu var rett og slett NYDELIG.

Og hu blei litt overraska, mildt sagt. Jeg kjente at jeg fikk det kicket jeg har kjent noen ganger nå når jeg driver med overrasking. Uttrykket i øya og kroppen, rett og slett bare hele hu. Det er definitivt verdt det.
Etter vielsen var det min tur til å få en overraskelse. Jeg blei invitert til resten av bryllupet også, detta var jo ikke helt planlagt så jeg blei litt perpleks og måtte gjøre en bestemmelse.
Etter et par telefoner hvor jeg forklarte situasjonen og beklaget at jeg ikke kunne komme på de besøkene jeg hadde planlagt resten av dagen var det bare å reise og feste all nigth long.
Det var en fantastisk fest, talene var gode og andre sin og hans bror sin var rett og slett legendariske.
Langt om lenge var festen ferdig, og jeg fikk meg en seng i Halden.
Dagen etter gikk turen mot Oslo igjen og jeg fikk nesten hilst på alle de jeg hadde på turnelista mi.
Turen hjem er det vel ikke så mye å si om. Kan legge til at Rygge er en god flyplass, liten og hendig.

Da er det bare for meg å ta helg og synge Friday I'm in love og kose meg ihjel med helg
Ønsker alle en helg utenom det vanlig