Pondus og jeg

13.8.05

Politikk

Her kommer noe som er så seriøst at jeg er redd det blir useriøst. Heng på!!!!!

Hva skal vi nå med alle partiene? Hva skal vi nå med mindretallet? Hva skal vi med de grå? (de blir grå hvis man er rød/grønn fargeblind) Er alt grått? Hvorfor orker folk å møte opp på stortinget?

Jeg tror dette holder med problemstillinger for en god stund!
Vi får starte med det først først.
Alle partiene ja! Vi har

Arbeidernes Kommunistparti





Demokratene





Det Liberale Folkepartiet





Det norske Arbeiderparti





Fedrelandspartiet





Fremskrittspartiet





Fridemokratene





Høyre





Kristelig Folkeparti





Kristen Framtid





Kristent Samlingsparti





Kystpartiet





Miljøpartiet De Grønne





Naturlovpartiet





Norges Kommunistiske parti





Pensjonistpartiet





Rød Valgallianse





Senterpartiet





Sosialistisk Venstreparti





Venstre






Jeg tror det er alle som stiller liste til valget i år. Denne listen er funnet på nettet et sted det er ikke meg som har laget den.

Etter mine beregninger hvis alle stemmer og alle partienen får like mange stemmer noe de ikke gjør, men da ville de få 2,5% av stemmene.
Hvis jeg ikke husker feil er det grensen for å komme inn på stortinget. Alle partienen hadde hatt en representant på stortinget hver. Det hadde vært gøy det.
JAJA det får vi desverre aldri se.
Vi vil nok ikke få noen flertallsregjering på en stund. Jeg personelig begynner å bli litt lei av koalisjoner. Jeg savner deg Gro! kom tilbake!!

Beklager alle rød/grønne jeg støtter dere ikke, verden er skakkjørt, men jeg ønsker ikke deres plan for forbedring. Det har kommet mange sterke meninger om den rødgrønne koalisjonen nå i en lenger periode. Jeg personlig kan hverken bekrefte eller avkrefte dette veldig på stående fot, men uttalesene har fått meg til å bli skeptisk. Det kan hende at det kan bli en brukbar opposisjon. Hvis om så var så kunne de jo slått seg sammen med Ivar også. Mer om Iver senere.

Om ikke de rød/grønne er ganske grå så blir de grå når de er på stortinget. Alle partiene mener egentlig ingen ting om alle ting.
Og det de mener forskjellig får de ikke igjennom fordi ingen har flertall.
De beste tingene som loves er synes jeg er.
Bred barnehagedekning (den gang jeg får barn)
Mer penger til oss stakkarer som studerer
Billigere miljøvenlie biler (det er det nok ingen som har på programmet ennå, men det kommer)

JAJA

Til slutt så vil jeg takk de aller fleste politikerne fordi de velger å stå i den stillingen de gjør. Det er en viktig jobb de gjør selv om de nesten aldri er enige med meg.
Takk til statsministeren vår. Jeg skal ikke si noe om jeg er enig med han eller ikke, men det er en utrolig viktig oppgave han gir seg ikast med.

Så kommer jeg med en bønn. Driv valgkamp som kan gjennomføres! Ikke tråkk ned på hverandre som mennesker når dere ikke har noe godt å si!

PS. FRP: SKJERP DERE MYE!!!!!!!

1 Comments:

At 5:13 p.m., Blogger Unknown said...

1) Hvis listen din er komplett stiller 20 partier. 100% delt på 20 partier er 5% på hvert parti.

2) "Alle partiene mener egentlig ingen ting om alle ting."
Eller de har en mening om alt og pøser ut med valgløfter. Det er sjelden en politiker tør å si bent frem at dette har vi ikke råd til. Partiene må bli mye tydeligere i forhold til prioriteringene og våge å si at dette er noe vi velger å nedprioritere til fordel for våre kampsaker. Her synes jeg Høyre gjør den beste jobben, selv om jeg absolutt ikke er en høyrevelger. De er de eneste som ikke later som pengesekken er dobbelt så stor som dens egentlige størrelse.

3) Arbeidernes Kommunistparti blir nok mitt valg. De har den mest balanserte politikken og med sine fornuftige synspunkter vinner de min sympati....ehhhhh eller ikke ;)

 

Legg inn en kommentar

<< Home