Pondus og jeg

28.10.08

Gele

Jeg var så heldig at jeg fikk komme til Lars Kristian og spise søndagsmiddag. Mater var upåklagelig, rett og slett veldig bra. Så kom desserten. Da kom den store overraskelsen, jeg fikk gele, dette var vel egentlig ingen overraskelse. Den kommer snart. Vi satt å spiste og jeg begynte å mimre over barnebursdager der vi spiste gele med med sugerør og også lurte oss til litt gelekrig. Nå kommer det sjokkerende!! Lars Kristian hadde verken hørt om å spise gele med sugerør eller gelekrig!!!
Er det bare jeg som har disse minnene eller er dette noe flere av dere lesere har vært med på gelekrig og/eller spist gele med sugerør?
Ettersom jeg får tilbakemelding fra dere lesere kan jeg da finne ut om; enten Lars Kristian kommer fra et litt for sossete oppvekst/bakgrunn eller om jeg kommer fra en litt snuskete bakgrunn.

6 Comments:

At 11:09 p.m., Blogger Nils said...

Jeg har erfaring med å spise gele med sugerør. Men det er dog lenge siden da. Men jeg hadde sjokoladepudding til dessert i dag. Riktignok ble den spist med teskje.

 
At 8:04 p.m., Blogger kjetil said...

selvfølgelig har vi vokst opp med gele gjennom sugerør og gelekrig! Men det e nokke annerledes med Lars Kristian. Han snakker penbergensk.. "Jeg, meg og deg og ikke og slik" så då blir det ikkje mye gelekrig på gutter som er så fine i språket;)

 
At 12:56 a.m., Blogger Unknown said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
At 1:03 a.m., Blogger Unknown said...

Å spise gele gjennom sugerør og gelekrig e grunnleggende sosialiseringsmekanismer i barn, ihvertfall i mitt liv

 
At 8:12 a.m., Blogger HMM said...

Ahh, det var det jeg gjorde regning med!
Ska vi spise gele snart?

 
At 2:07 p.m., Blogger Stine said...

Ja til gele med sugerør:D

 

Legg inn en kommentar

<< Home