Pondus og jeg

29.12.09

Da er helligdagene ferdige

Nå har jeg hatt noen dager helligdags og reisepause på bloggen min.
Jeg tror jeg skal blogge litt her for å oppsummere den beste jula på lenge.
Dere har vel fått med dere det meste fram til julekvelden starta tenker jeg.
Jeg kom hjem 22 og hadde jo med meg drekkedagsnatta. Julaften hang jeg opp fuglebann og lyslenker på hundegården til Bessy.
Så reiste vi i kirka, dette er en av de få kirkene i Norge som ikke er østvendt, men likevel er den storslagen. Kongsberg krike er anbefalt et besøk pga lysekronene og orgelet, tror det er litt kjent. For en gang skyld synes jeg det var en brukbar julegudstjeneste og tale. Turen gikk videre til Storaas Gjestegård det er tante og onkel sitt livsverk, sånn bortsett fra å ha hundre andre baller i lufta samtidig, de er driftige mennesker.
Vi var 14 stykker til bord tror jeg, er ikke så godt med denna tellinga veit du. Eller det blir vel 14,5 en i magan også. Kusina mi hadde også en som hadde komme ut av magan for et par år siden. Jeg er imponert over hvor mye energi som er i en sånn liten klump. Hvordan kan man lade opp så mye energi i en så liten kropp. Jeg har begynt å innse at jeg nok begynner å bli litt gammal, og tenk om noen år når det er fem seks av dissa så på en julaften, det kan jo virkelig bli interessant.
Det var generelt en flott kveld god mat og jeg fikk pinnekjøtt!!!! Jippi!! Det blir ikke helt jul uten, beklager så mye, det skal sies at den hjorteindrefileten var helt nydelig den og, men jeg beklager det er ikke julemat.
Så kom vi til gavene, jeg fikk faktisk gaver i år også, men jeg fikk ikke noe dyrt og elektrisk, eller det fikk jeg jo, jeg fikk vekt og knivslipemaskin. Genialt! Jeg fikk også Lego og andre huslige ting, så dette gjenspeilet jo ønskelista mi. Ellers var det gøy å gi gaver i år igjen, mor og far som åpna den største gaven for kvelden og fikk printer av lillebror og meg :) opplevelse.

Førstedag var det lunsj hos mormor og jeg blei igjen etter de andre hadde reist og pratet med henne på tomannshånd, det er verdifult å få litt tid aleine med den eldre garden. Takk for det.

Andre dag var jeg hos Tøger, men før jeg kom meg dit måtte jeg grave meg ut. Det hadde falt 40 cm iløpet av natta. Nede ved veien hadde brøytebilen vært så elskverdig at han hadde lagt igjen en god meter med brøytekant. Det er godt ikke detta blir måkt for hånd. Traktor er tingen!!

Tredje dag, hva gjorde jeg da, jo Lida og jeg laga snøhule det var storveis. Og så så vi Foreldrefellen, den er faktisk koselig. Vi spilte Yatzy igjen denne dagen og. Jeg vant faktisk siste omgangen, men det blei liksom ikke de store poengsummene likavel da.

I går satt jeg på toget, så Spektralsteinene, det tok jo ca fire timer, også så jeg litt friends. Når jeg fram stod det tre fantastiske jenter og venta på meg der. Det var jo en fin opplevelse, de kjørte meg hjem og var på besøk en god stund. Tror jeg sovna klokka to, da fant jeg ut at det var lite vits i å prøve å stå opp til kl 0615 i dag. Jeg var på jobb til 11 og syntes jeg gjorde det ganske så godt da, det var deilig å gå på jobb mens det var lyst.

Dette er vel det som har skjedd meg de siste dagene hvis noen lurte, hvis dere ønsker med info får dere ta kontakt og spørre. Til neste gang (som sikkert ikke blir så lenge til)

2 Comments:

At 4:13 a.m., Blogger Nils said...

Høres ut som du har hatt en fin jul Hans Magnus! Og det er bra! Håper at du kommer inn i døgnrytme og slikt etterhvert. Romjula er en passe sløv tid uansett...

 
At 12:52 a.m., Anonymous huldra said...

Så flott at du koste deg! Siden du ikke fikk med deg middag i Oslo overbringes herved masse gode hilsener til deg fra alle som var til stede ved middagen! Ellers: Kos med jul, og å ha tid!

 

Legg inn en kommentar

<< Home