Pondus og jeg

24.8.10

Acta

Jeg sitter og tenker på en sak, i dag begynner Acta-kullet 10/11. Dette er det største kullet til nå, jeg har store forventninger om hva Gud vil gjøre i dem, med dem og gjennom dem.
I år er det litt annerledes for de starter i dag, men skal ikke på villmarkstur før til helga. Det blir nok en spennende og utfordrende tur likevel.
Men først ska de være med på åpen himmel, blir jo gøy å se hvem folka er før de forsvinner ut i villmarka og forhåpentligvis kommer ganske hele hjem igjen.
Dette bringer meg da tilbake seks år og den lørdagen omtrent på disse tider jeg troppa opp på Mosvangen med en bil stappa av masse ting. Hadde det ikke vært for at jeg hadde funnet Tor Marius som jeg hadde hilst på ved en tilfeldighet noen uker tidligere i Kr.sand hadde jeg nok vært veldig lost, istedenfor bare lost. Søndagen fikk jeg mitt første møte med IMI, eller dvs Karisma fordi som nå er det jo oljemesse og IMI var utleid. Jeg trivdes med menneskene og fant vel min plass ganske så fort. På villmarksturen regnet det MYE, derfor er jeg for at det skal regne MYE på villmarkstur. Året endret meg en del, men for min del var det nok mer et år som utfordret og stadfestet ting jeg hadde jobbet med og tenkt på før. Andre vil sikkert mene at jeg endret meg mer enn det jeg vil se selv. Jeg har hvertfall sett en helt del andre mennesker som har gjennomgått ganske drastiske forandringer (jada til det bedre)
Selv om det er klisjé er det nok det året som har betydd mest for meg.
Det er fortsatt noen plasser igjen på årets kull, jeg vil utfordre til å prøve et år på Acta, det er fortsatt muligheter for 10/11 året. Løp og kjøp!
Til dere som skal gå på Acta i år husk på Efeserne 3. 20. Han som virker i oss med sin kraft og kan gjøre uendelig mye mer enn det vi ber om og forstår.
Have FUN!!