Pondus og jeg

23.12.05

Drekkedagsnatta

Å ja det er noe som heter det. For dere innvidde som ikke kommer fra kongsberg så er detta en dag som er dedicert til alkoholen. Dette er en av de dagen det blir konsumert mest alkohol på 6-8timer.
Litt historie bak dette. Natt til lille julaften gikk alle gruvearbeiderne i fakkeltog fra gruvene og ned til kjærka. Dette fordi de skulle ha "juleferie" De kom til kirkeplassen for der ble julegratsialet utdelt, som alle gode kongsberginger så brukte de jo de pengene på eneste fornuftige måten som finnes. ALKOHOL!!

I dag er det ikke så mange som orker å gå i fakkeltog, i dag er det å daffe firehundre meter inn i skogen og sitte der å konsumere alkohol. Ganske givende.
Jeg fant meg en plass ved et bål. Mye koselige mennesker å greier. Vi fikk gratis underholdning av en del av de som gikk forbi da. Det er ikke så lett å stable beina under seg når det er glatt og toppen bare spinner. Som sagt mye knall og fall for å si det sånn.
Utrolig nok så er det veldig få, faktisk ingen som jeg veit om som verken har brent opp eller som har frysi ihjel. Det er ganske rart. Det var et par stykker i dag som hadde en tur gjennom bålet da. Ganske gøy!
Heldigvis er bil et fint leketøy, mye bedre enn alkoholen!! Fint føre :P:P for å si det sånn!!
Nå har jeg sikkert skrevet nok!
Det kommer mer! Følg med!!

2 Comments:

At 2:51 p.m., Blogger Laila said...

Hehe d høres ganske løye ut ;)
Det e bra du ikkje kombinere bilen (som e et veldig fint leketøy :) med alkoholen hvertfall!

 
At 3:24 p.m., Anonymous Anonym said...

jeeeey! drekkedagsnatta! =P

 

Legg inn en kommentar

<< Home