Pondus og jeg

19.10.05

Jan's Mat og Vinhus

JAJA ny dag og ny blogg!
Denne skal omhandle en del av helgen min nærmere bestemt lørdag mellom 1800 og 2300
Det begynte som det pleier med en tur i dusjen (som vanlig var det både kalde og varme klumper med vann som kom ut. Hvorfor kan de ikke blande seg før de faller ned i hodet mitt?)
Så var det på med det fineste jeg hadde! Det blir bra!
kl 1830 var det fotografering før det var avreise med Maxitaxi til Jan's Mat og Vinhus!
En av oss betalte taxien (ikke meg). Siden det ikke er lov å røyke inne på restauranter leger ble det en kort stopp utenfor før vi toget inn. Bordet var bestil og alt lå til rette for en bedre opplevelse.
Det skulle være dyrt og det skulle være godt!
Det var ikke så stilfult som jeg hadde forventet, men OK. Klarte meg jeg! Man kunne velge mellom 3, 5, 6 el 7 retter! Lommeboka bestemte hvor mange retter det ble! 3 på meg (og en øl (ikke en god en men))
Maten bestod av keirerkreps som forrett breflabb (eller en annen stor flat fisk) til neste rett og lam til hovedrett. Ingen dessert er ikke så glad i det! Kaker er mye bedre.
Dette smakte godt, desverre ble det lite ressentasjon av mat (tror de så på oss som litt for usofistikerte til å ta sag bryet) Vi fikk også ei servitørdame som var på opplæring og klarte seg ganske bra (men) hun fikk driks av en del for godt utseende da. (var ikke mer å gi driks for heller)
Kl 2300 var vi hjemme etter at dama hadde brukt 40min på å trekke noen skarve kort mer el mindre tomme for penger.
Jeg kom hjem og var sulten.
Gourmemat er kjempegodt, men de kunne spandert litt større porsjoner til store mannfolk som meg!
Generlet ganske fornøyd med Jan's Mat og Vinhus. Håper å kunne gå der igjen med mindre tanke på lommebok og mer tanke på nytelse.
Det var det for nå. Snart kommer ukens oppdatering på alt det jeg ikke har gjort!
Guds fred til alle fantastiske lesere