Pondus og jeg

16.10.05

Gud, Gunnar Elstad, Pondus og Hans Magnus

Dette er en god blanding ”mennesker”.
De fleste veit hvem tre av de fire er. Jeg skal introdusere dere lesere for de alle sammen.
Gud er den allmektige Gud jeg tror på og som jeg velger å ha som herre i mitt liv.
Pondus er en tegneseriefigur som er helt genial, tenk hvis han ikke hadde vært Liverpool-supporter da hadde han vært et optimalt idol og overmenneske.
Gunnar Elstad er en av de kjente sjelesørgere og veiledere i kristen-Norge. Jeg har hatt glede av å møte han opptil flere ganger. Han er en vismann av de sjeldne! Han får mennesker til å tenke og løse sine egne problemer på en helt unik måte.
Hans Magnus. Et menneske som er avhengig i mer eller mindre grad av de tre overforstående. De har værtfall hjulpet meg til en dypere forståelse av meg selv. Gud er jeg avhengig av, det ekke no å gjørra no med det. Pondus lyser opp livet mitt med en del gode sprell. Gunnar Elstad har fått meg til å se på meg selv som et menneske og ikke bare som en dritt. (Takknemlig for det ja)

Hans Magnus han er bare Hans Magnus og det er ikke så lite. Jeg er takknemlig fordi jeg får lov til å være meg, med de gode og ikke fult så gode sidene jeg har.

Det som er likheten da er jo at alle vi fire lever med utsagnet ”syke, syke mann”, så vidt meg bekjent så var det Pondus som fikk høre det først. Dette av sin kone etter han hadde hatt en av sine vanlige samtaler med en telefonselger. Så var det Gunnar Elstad sin tur, det var undertegnede som sa det til han en dag han sa noe genialt (som virka litt sykt). Gud er opplest og vedtatt gal! Han må være det som tørr å la oss mennesker gå rundt nede på jorden. Gud har også den egenskapen at han gjør en del ting som ser sykt ut i øyeblikket, men som selvsagt er helt genialt. Sistnevnte er meg selv! Jeg har hørt det en del av venner og bekjente. Jeg gjør og sier en del ting som det er mange som mener, men som få tør å si noe om. JAJA tror jeg har sagt en del om det jeg skulle si noe om nå. Det er et privilegium å få denne kommentaren når så mange flotte mennesker har fått den før meg. Litt gal, men som dere veit! Alt vel!!!!

1 Comments:

At 10:06 p.m., Blogger Ole Severin said...

Du er en fantastisk fyr Hans Magnus!!!

Veldig glad i deg og dine gode klemmer;)

 

Legg inn en kommentar

<< Home