Pondus og jeg

9.9.10

"History will be kind to me, for I intend to write it"

Slagordet er "stjålet" fra Sir Winston Churchill.

Han var vel en ganske så klok mann, til dere som tror jeg har blitt stormannsgal eller noe sånn, det skal dere få lov til å tro, men dere tar feil. Jeg har bare innsett en av livets realitet, det er faktisk trivielt. Hvor mange av dere skriver historie med livene deres? Jeg gjør dessverre regning med at det ikke er for mange som rakk opp hånda på det sp.målet HVORFOR IKKE??? Jeg skriver historie med livet mitt hver dag, hvert sekund, om jeg sover eller er våken. Kanskje ikke den mest spennende alltid, men jeg skriver historie.
Begynner dere å ta tegninga? Hvis du lever så skriver du historie. De valgene mine gjør at jeg skriver historie. Noen ganger er det historien om mitt liv, andre ganger er det historien om andres liv. Andre mennesker skriver også på min historie. Det er ingen automatikk i at historien alltid er god, den kan være vond, vanskelig og mørk. Likevel, mine egne valg kan jeg styre ganske mye over selv, dette vil igjen gi at jeg kan velge at historien skal være snill med meg. Jeg har prøvd ut dette i det siste; jeg sier meg fornøyd. Ved å fokusere på de tingene i livet som er bra blir historien lysere, og også mer spennende.
Til mine lesere, dere skriver historie om dere vil eller ikke! Skriv fine ting inn i din historie og skriv gode ting inn i andres historie.
For å gjenta poenget mitt, du skriver historie med livet ditt ved å leve, så lev!!!

1 Comments:

At 11:56 a.m., Blogger Maria den lattermilde said...

Ja, eg skrive historie m livet mitt og den he ein sabla bra slutt;)

 

Legg inn en kommentar

<< Home