Pondus og jeg

24.2.10

En post om lista mi 101 ting på 1001 dager

Nå har jeg da oppdatert lista med ting og tang jeg gjorde sist uke. I den sammenheng tenkte jeg at det kunne være på sin plass å skrive litt om mine hendelser. Lista kan du se her ute på høyre flanke.
Bibellesninga har gått over all forventning, dette bekrefter igjen at en god vane er veldig bra å ha. Kun en dag jeg ikke har åpna boka. Sier meg fornøyd med det så langt. Opplever det er fint å sette av litt tid med Gud fast hver dag.
En ny potteplante er kjøpt inn fordi en gikk av med døden. Sånt skjer vist av og til, det er jo ikke alle planter som er estimert til å holde like lenge heller da.
Treninga mi går det dårlig med, jeg har begynt på styrketreninga nå, men jeg skylder på snø og kulde for at jeg ikke kommer meg ut å jogger. Veit ikke om det er legalt, men jeg gjør det likavel. Ser fram til å jogge igjen hvertfall.
Ellers synes jeg at jeg er flink i matveien, mye sund og variert kost, Jeg trenger fortsatt noen til å være med på AC/DC konsert, og hvis ikke så reiser jeg aleine. Men detta impliserer at jeg kommer til Oslo helga 29.05-01.06. Noen som vil ha besøk da?

Nå kommer kanskje hovedgrunnen til at jeg skriver denna bloggen, jeg var på konsert forrige torsdag. Dum Dum Boys, dette er beviset på at det kommer noe godt fra trødelag. Preple Hoem og gjengen er et fyrverkeri. Lysutstyret så ut som det var fra før krigen, veit ikke helt hvilken krig, men det funke definitivt. Masse hvit lys, det er sånn det skal være på rockekonsert. Mye lyd var det også! Jeg var på konserten kveld nr to i stavanger så det var et ganske rolig og avbalansert publikum, jeg liker det. Kunne stå helt forran uten å være redd for å bli klemt i hjel eller bli soaka i øl.
Siden jeg er en mann med sansen for det gammel god musikk var det litt mye nytt de spilt, men det er vel litt av greia når man fortsatt lager musikk. Jeg synes likevel at det var et par sanger som skulle ha blitt spilt. "Tyven Tyven" er jo en sterk sang jeg kunne tenkt meg, men de spilt jo "Tynn tråd" så de hadde jo en seriøs sang. Når gitaristen starta introen på Møkkamann så var det vel omtrent så bra som det kunne få blitt. Det blei jo seint hjem og i seng, men det var en opplevelse å se Norges beste rockeband live.

Forrige uke ble det også ordnet med billetter til Kent på Wriktegården 21.07 i år, det er også et band jeg har hatt lyst til å se lenge. Forrige gang de var et sted jeg kunne tenkt meg å se dem var det Impuls.

Tilbake til lista igjen så er det vel ikke så mye anna å kommentere enn at de lenge etterlengtede bildene på bildebloggen er på plass.

Som alle andre meningsløs blogger jeg skriver så legger jeg igjen på dagens hendelser opp igjennom tia.
Steve Jobs 55år
George Harrison 67, hvis han hadde overlevd.
Martin Kolberg 61 år
Nils Johan Semb 51
Jern Erna Solberg blir 49
Larry Norman Død
Estlands Nasjonaldag
Og til Mathias gratulerer med navnedagen
55 år siden haddde BBC en stor overskrift med at det var grisekaldt
Det er 29 år siden Charles og Diana fortalte verden at JA de skulle gifte seg, resten av historia kan vi jo.
Mexico ville ikke ligge under Spania lenger så de erklærte seg uavhengige, det kan jo hende at det ikke var så lurt, men jaja