Pondus og jeg

16.2.10

OL og de

Det må da være noe feil, detta er et bilde som er klipt og limt fra yr.no, tusen takk for lånet. Detta viser jo tydelig at det er noe fryktelig galt med hvor de legger OL det er jo forkastelig at været der borte skal være stavangersk sommer. Jaja, nok om et OL som går filleveien, det er jo en stund siden sist nå.

For dere som kan lese dette da :)
Jeg leste i en anna avis om noen som hadde vunnet 580000000, for dere som ikke liker å lese tall så skal det stå fem hundre og åttimillioner kroner. Dette er jo en anselig sum penger og ja, jeg veit ikke helt hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde funnet så mye penger på konto. Jeg gjør regning med at som god kristen og medmenneskelig mann så kunne jeg jo utsletta fattigdomsproblemet i et lite land eller to, men sett, jeg veit at for mange av dere er detta en tanke som er litt utenkelig, men sett at detta skulle brukes opp en god del til personlig hygge og nytte også. Hva hadde dere handla da? Jeg for min del hadde nok syntes at litt over en halv milliard hadde vært litt vanskelig å bli kvitt, men sett at jeg satt pengene på høyrentekonto 5% rente så ville jeg ha tjent ca 29 millioner kroner per år bare av rentene, det vil si at jeg hadde hatt omtrent 2,4 mill å rutte med i måneden. Jaja, skatt og avgifter og sånn skal vel også betales da, men se bort fra det. Jeg vil tippe at jeg hadde kjøpt meg det aller meste av det jeg kom på at jeg kunne kjøpe meg i løpet av det første året.



Hvis jeg hadde måttet bruke opp penga på meg selv ser jeg for meg at det hadde blitt et vinslott og en hel del biler som hadde blitt kjøpt inn. Det kan nok hende at jeg hadde bygd meg en litt bedre kino, med et hus rundt. Neon flere filmer og cd’er (LP’er også) hadde det jo blitt. Båt hadde det kanskje også blitt, men da går jo millionene fort, jeg gjorde et lite regnestykke på de dyreste bilene i produksjon omtrent nå, og da kom jeg til ca 125 mill, og halvparten av de bilene ville jeg ikke hatt. Jaja, det finnes nok av andre biler jeg godt kunne ha tenkt meg da. Men ja, jeg har kommet fram til at jeg kunne klart å bruke mye penger på meg selv, men hvis jeg ikke kjøper en syk båt eller et hinsides stort hus hadde jeg nok ikke klart å bruke det opp. Dvs hinsides mange biler kunne nok ha hjulpet på men jeg ser ikke hensikten med å ha 100 biler, jeg kan bare kjøre av gangen. Likevel tror jeg at denna posten skal kuliminere i en liste over de ti bilene som står høyest på ønskelista mi, bare sånn tatt fra toppen av hodet.






Det er ikke helt i rekkefølge og sånn, og hvis du hadde gitt meg et par uker til ville kanskje lista sett anerledes ut
God kveld folkens

1 Comments:

At 12:43 p.m., Anonymous huldra said...

Har du lite å gjøre på jobb for tiden??? Jeg har ikke begynt å forberede meg på sånt, men det burde jeg kanskje??? Men greit å vite hva du ønsker deg. Er jo ikke så lenge til bursdagen! (:

 

Legg inn en kommentar

<< Home