Pondus og jeg

11.2.10

Det snør

Det er en fantastisk dag, jeg sitter på jobb og ser ut på verden, det snør kraftig og det er digg inni mitt hode, og ja jeg veit at dere stakkars rogalendinger synes at detta er krise, men jeg bryr meg ikke. Stavanger kommune begynner å bli fattige etter snart to måneder med snø og kaldt. For min del synes jeg dette begynner å likne en ganske dårlig vinter hjemme, men det er ekstremt mye bedre enn jeg har opplevd i Stavanger før.

Ellers så var det et par ting jeg skulle blogge om men det kan jeg ikke huske. Får tenke litt og skrive litt mer utfyllende etter hvert.
Kan jo si litt om buss og sånn da, bussene har blitt flinkere til å komme på tia, det er bra Kolombus.
Jeg er helt ferdig med å vaske ut av August Jacobsensvei, det er også kjempedigg!
Jeg har fortsatt ikke oppdatert bildebloggen min, kan noen holde meg litt ansvarlige på detta?
Joda, nå som jeg har tenkt litt utover dagen kommer jeg jo på litt ting da, dette med likelønn er jo oppe nå. Jeg har jo litt meninger, men jeg tror jeg skal være så politisk korrekt og la være å si noe om dette her på bloggen min.

På denne dagen for 2670 år siden mener de at Japan blei grunnlagt
I 1531 ble den gale Henry 8 utnevnt til som overhode av kirken av England. Hvis jeg husker riktig var vel dette for at han skulle kunne skille seg fra ei kone han hadde gått lei
I 1752 åpnet det første sykehuset i USA
Kvekerne blei etablert for 220 år siden. Gratulerer med dagen
Norges uavhengighet ble erklært og dette var også slutten på kalmarunionen Hvilket år?
Universitetet i London ble åpnet i 1826
Beatles holdt sin første konsert i USA detta var 46 år sia
Et år siden Drillo tok over landslagskuta igjen, det har jo hvertfall ikke gått verre.
20 år siden Nelson Mandela blei løslatt

Av bursdager som er å nevne kan jo Torbjørn trekkes fram, ellers
Elsa beskow hadde blitt 136 år
Leslie Nielson han blir 84
Jennifer Aniston blir 41 i dag, gammal dame etter hvert hu og.
Haha, nå fant jeg en morsom en "Greven" har bursdag i dag 37 år. Forresten er det vel ikke så morsomt, han må jo ha bursdag en gang i året han og.
Thomas Alva Edison født i 1847 så hvis han hadde overlevd så hadde han vel blitt 163år
På denne dagen i historien har det faktisk dødd to paver, veit ikke om det har noen betydning
Oi her fant jeg noe anna morsomt Elizabeth of York døde faktisk på sin 39årsdagen det må være spesielt å dø på bursdagen sin. Forresten for dere som ikke veit hvem denna dama var så var hun gift med Henry 7 som var kongen i England på femtenhundretallet.