Pondus og jeg

8.2.10

Noen tanker på en fredag

Hvis dere lurer på hvorfor posten heter det den heter er det fordi den ble påbegynt på fredag, så den første biten kan dere lese som om det er fredag
Noen tanker på en fredag, da er det helg igjen. Det er jo en bragd at jeg har klart å komme dit igjen. Har vært på jobb 21 timer denna uka, slett ikke ille det heller.
Jeg tar opp igjen tråden med hva som her skjedd i verden på denna dagen, i ’85 kom Cristiano Ronaldo til verden. Jeg skjønner at jeg begynner å bli gammal når fotballstjerner er på samme alder som meg. I ’94 var det en stor massakre i Sarajevo. Jeg husker faktisk konfliktene der nede, men jeg husker ikke helt bakgrunnen.
Det kan også nevnes at i ’96 var første gang britene kunne kjøpe genmanipulert mat i butikk.
I 1887 ble operaen Otello vist for først gang
Og nå som det er blitt mandag så er det sikkert flere merkedager å ta med seg så jeg fortsetter:
Elizabeth II ble utnevnt dronning for 58 år siden
Det er 12 år siden første gang kvinnelig ishockey var i OL for første gang, det er jo en ting å ta med seg nå i oppkjøringa mot nytt OG LIGNENDE
John Williams som de fleste har hørt fyller 78 i dag, og vi takker for at han ikke har pensjonert seg helt ennå. Han er filmmusikkomponist hvis neon lurte
NY times kan fortelle at det er i dag 86 år siden USA første gang brukte gass ved dødsdom
Åshild har navnedag, jeg gratulerer så mye. Jaja, jeg har en teori om at hu ikke leser bloggen min.
Nok en bursdag kan føyes til Kjersti Holmen blir 54 i dag, hu har gitt meg man en god lattter. Takk for det og ril lykke med dagen
Steinar Hoen blir 39, har ikke han vært pensjonert som høydehopper en stund nå?
Det er 9 år siden Ivo Caprino parkerte tøflene, trist for øvrig god mann
En anna god mann som har liggi i pennalet en stund er Jules Vern. Han er forfatter og en av de få jeg bryr meg litt om. Han skrev fantastisk bøker om eventyrlige reiser.
Jorden rundt på 80 dager, en verdensomseiling under havet osv.
Det var vist en del å si om historien på dagen i dag.
Ellers kan det jo sies at jeg skal til August Jacobsensvei igjen i dag. Blei jo ikke ferdig med vaskinga på torsdag veit du, ting tar tid, og spesielt kjøkken. 20 år gammalt hvit blir ikke hvit igjen uansett hvor mye det gnikkes og gnis. Men jeg er blitt lovt kaffe og kaker av de oppe når jeg er ferdig så det gleder jeg meg til.
Ellers er jeg litt sliten, skal prøve å bruke denna uka litt til å hvile ut etter Impuls og alt det andre som har skjedd. Jeg har ganske god kontroll på gulvet på rommet mitt nå, det er jo en stor forbedring.
Jo forresten er det noen som vil ha meg og klesvasken min på besøk en dag i uka nå? Har ikke fått vaskemaskin ennå seru, upraktisk. Da er jeg på god vei mot oppvaskfingre igjen.
Jeg har det bra og til dere som ikke har sett meg på en stund så har jeg brukt den siste uka på å trappe ned skjegget mitt, nå er jeg så deilig at jeg rett og slett er uimotståelig!!
Når sant skal sies så er jeg ikke så sterk som jeg trodde, tre måneder med skjeive blikk, kommentarer og sånn kan knekke den sterkeste mann.
Ja jeg har vært slapp med bildebloggen i det siste, sorry, men jeg tror jeg skal legge ut et skjeggbilde og to kanskje i dag.

2 Comments:

At 6:15 p.m., Anonymous Line said...

Nå blei jeg forvirra på mange plan kjente jeg, for jeg trodde du skreiv at Ivo Caprino hadde skrevet en verdensomseiling under havet osv...men det var bare en litt sliten Line som hadde litt tungt for det. Ikke lett bestandig! Lykke til med vaskinga - jeg skal løse kjemioppgaver..det kan bli interessant tror jeg :P

 
At 6:17 p.m., Anonymous huldra said...

Jeg vil gjerne ha besøk av deg og klesvasken din!!! Var det en bra helg?
Klem

 

Legg inn en kommentar

<< Home