Pondus og jeg

3.6.10

Folk fra Norge og Australia i Oslo

Hei, da vil jeg først og fremst beklage at jeg ikke har oppdatert bloggen min på LENGE.
Jeg tror rett og slett at jeg skal dedikere denne bloggen til helga som har vært.
Fredag formiddag satte jeg meg på toget og etter vel åtte timer med filmtitting var jeg ved klokka på Oslo S og der hadde Marie allerede kommet. Det er positivt med de menneskene som bruker klokka til anna enn pynt.
Da vi kom ut av Oslo S blei vi møtt av Oslo’s stolthet. Etter kun kort diskusjon havna vi på Peppes og jeg fant endelig noen som ville spise "Moby Dick" det er jo den mest geniale pizzaen som er å oppdrive hos Peppes. Det blei mye prating og oppdatering fra begge.
Så var det på prosjektet Hans Magnus gjør noe han ikke er så flink til T-banen. Når det skal sies mener jeg ganske bestemt at det er den mest geniale måten å komme seg rundt i Oslo på da. Kom meg av på Skullerud, denna gangen på første forsøk.
Så blei det prating med Øyvind og Ellen til litt utpå natta hvorfor lar jeg det gå så lenge mellom hver gang jeg møter så bra mennesker? Hvertfall kom vi oss i seng til slutt, jeg på luftmadrass i stua, det er slett ikke så ille. Oppstandelsen dagen etter blei jo selvsagt seinere enn planlagt, jeg klarte å rote meg på banen inn til byen igjen og Morten som var neste punkt på programmet blei vissitert. Morten skulle videre og Øyvind og moa (eller Mao, går vel ut på et) fant ut at Bjørvika og operataket var noe vi måtte ha med oss. Det var ikke så veldig spennende, men vi var enige om at det måtte vært spennende med snø og ski på beina.
Krokket blei det tid til og. Offpistkrokket er definitivt morsommere enn den originale versjonen.
Jeg innrømmer også at jeg så 3,5sanger av Eurokaraoketull. Didrik sang SURT og det gledet meg stort, dette minsket jo sjansene våre for å vinne, noe som det viste seg at jeg hadde helt rett i. Jeg tok turen ut for å finne fram i Oslo igjen, denne gangen fikk jeg hjelp og klarte meg finfint synes jeg. Marit tok imot meg på Fjell(jeg tror det er)haug vi spiste en liten middag og frisket opp musikk og gitarferdighetene. Plutselig nærmet det seg siste bane med stormskritt så jeg tassa meg mot banen og fant den.
Søndagen var skrevet i venner hjemmefra sitt tegn. Jeg møtte Linn-Marita og hennes mann, hun er ganske så nygift. Har vel ti dager med ekteskap til nå. Det så ut som de kom til å klare noen dager til. Hyggelig å prate og spise Peppes igjen, anna restaurant da. Takk for mat og samvær. Før jeg skulle treffe australierne mine så skulle jeg ha skvist inn Tøger, men han ble stående i kø.
Vallehovin var igrunn mindre enn jeg hadde forventet og det var jo litt skummelt når det det skal inn 40000 mennesker. Etter fire timer med venting. Dårlig planlegging når jeg er for tidlig og de er for seine begynte det å skje saker og ting Angus og Brian Co kom på scenen og jeg synes livet blei et par hakk galere og morsommere. Dessverre blei de to første sangen brukt til oppvarming av stemmer, dette gjaldt spesielt storebror til Angus. Etter bare 1,5 timer takket Brian for en flott kveld uten å la oss få "For those About To Rock", dette var vel de to skuffende momentene, men vi fikk mange store sanger, bland anna High Voltage, som de ikke har pleid å spille denna turneen.
Jeg kom med for seint i seng og var på toget kl 0700 for 7,5 timer med film før jeg reiset ganske direkte på Godhet.
Takk igjen til dere alle som gjorde helga mi. Nå er set snart ny helg og det gleder jeg med til.
So long!!

1 Comments:

At 4:31 p.m., Blogger Marit said...

har du vært på fjellhaug uten å si ifra til meg!!!

 

Legg inn en kommentar

<< Home