Pondus og jeg

16.4.10

Årets beste dag til nå

Da har jeg vel opp til flere innlegg jeg skulle ha skrevet om, det kan det jo hende jeg gjør og. Til mitt forsvarkan jeg fortelle at jeg har hatt fire oppdateringer på bildebloggen i løpet av den siste uka.
Overskriften er jo positiv og det skal jeg vel si at dagen var også. Sånn i seg selv så startet vel ikke dagen helt på topp, sånn hvis du tar med den delen av dagen før jeg gikk og la meg, men jeg kan bevitne at tyverialarmen fortsatt fungerer utmerket på IMI. Etter litt for lite søvn var det å stå opp til en fantastisk lørdag niende april. Solen skinte og det var ikke iskaldt hvertfall. Jeg fikk på meg tøy til været og begynte turen mot Eiganes og Stig sin frokostbursdag, konseptet er akkurat som det høres ut, nemlig frokost og bursdagspresanger. Etter en frokost som også går inn til en av de bedre i år var det fjasing og kos. Folk forsvant hver til sitt og jeg stakk nese sørover og hjem igjen. På tur rundt Mosvannet fant jeg ut at jeg skulle ta litt bilder så jeg var hjemom og henta kameraet og var på tur ut igjen. På turen fikk jeg mange fine bilder og invitasjon til Monica om kvelden. Halvveis på turen min fant jeg en annen fotograf også, han var på leit etter Mandarinanda og sammen fortsatt vi rundt vannet i vår søken etter eksemplaret skulle eksistere her. Det blei mye prating om foto, litt bildetakning og det var virkelig hyggelig å snakke med noen som hadde samme interesser og som jeg kunne drive litt utveksling av tips og triks med. Når turen var slutt var det nok en gang hjem og snu for så og reise ut igjen for å finne Grannes, det er slett ikke vanskelig å finne men siden jeg har ny bopel så er måtte jeg jo finne en ny vei dit, noen flere bilder ble også tatt.
Vel framme blei det middagslaging, vanning av Ole, (Kan ikke bare sovne sånn) flere mennesker på besøk og middag. Vi hadde bestemt oss for å stikke på svingdansing på kvelden også så det ble lagt inn litt tid for trening, jeg huska fortsatt noen triks og var fornøyd med det. Med folk i godt selskap kom vi oss jo avgåre mye seinere enn planlagt. Sett i ettertid var det kanskje greit det var vist ikke så mye liv på starten av kveden. Det gikk altfor for på dansen, damen var i overtall så det gjorde det lett og gøy å by opp. Når de slutta å spille var samtlige mindre fornøyde med det. Etter mye buing og misnøye kom det en sang til, samtidig kom Solveig halsene inn etter å ha kommet det jeg vil kalle for seint. Likavel jeg fikk dansen og koste meg med det. Solveig er det gøy å danse med, MYE energi kjempegøy.
Så var det å tasse hjem med et smil om munnen og oppsummere dagen som den beste så langt i år. Takk til alle dere som gjorde dagen min utrolig bra.

3 Comments:

At 11:34 a.m., Anonymous huldra said...

Takk for kos lesning om mye hyggelig! Blir i godt humør av å lese sånt!

 
At 8:36 p.m., Anonymous huldra said...

Nå har jeg funnet ut noe om mandarinene dine: Mandarinendene kommer opprinnelig fra Asia. Her er de en vanlig bryllupsgave. Siden fuglene lever sammen i par hele livet er de et symbol på trofasthet. Ganske kos, ikke sant?

 
At 8:46 p.m., Anonymous SOLVEIG said...

Her kommer et forslag til middag!:

Farmors Harestek

Skyt en hare, gjerne tidlig om morgenen så den er i godt humør, og flå og stell den til steking. Ta vare på innmat som lever, hjerte og nyrer som kan kokes sammen med restene av steken til stuing senere. Knekk bena og ryggraden forsiktig uten å rive i kjøttet så haren kan ligge flat i pannen. Spekk haren langs ryggen og i i lårene og gni den godt inn med salt og pepper.

 

Legg inn en kommentar

<< Home