Pondus og jeg

17.3.10

Store ting har skjedd

Jeg må nok fortelle litt om helga mi, det skjedde vist en hel del ting da.
Litt historie først. Fredag for 1,5 uke siden blei jeg spurt om jeg kunne tenke meg å være med på swingkurs neste helg. (altså den helga som var nå) Jeg er tøff i trynet og fant ut at hvis vedkommende var grei/dum/tøff(putt inn det som passer best) nok til å spørre, så kunne jeg ikke jeg være dårligere så jeg svare ja. Klart jeg angret kraftig etterpå, men kunne jo ikke trekke meg. Uka gikk og det blei fredag, jeg var rimelig nervøs, men fattet selvsagt. Jeg traff et menneske som jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle på kurs med. Skravla litt og var litt nervøse sammen. Så begynte kurset og det gikk riktig så bra. (Det var ikke bare jeg som syntes det) Etter dette blei det en pause hvor det blei kjøpt inn litt mat og så var det fellesdans for alle kursene som hadde vært, og selvsagt så kom det jo en hel gjeng med folk som synes dans var gøy. Jeg kom i gang med å by opp kvinner til dans. I løpet av kvelden så hadde jeg bydd opp ganske så mange hyggelige mennesker. Jeg var overrasket over hvor enkelt det var, folk var gira på dansing og sa ja selv om de var håpløst mye bedre enn meg. Jeg fant meg nok best til rett med de som var på mitt nivå og syntes at det var viktigere å ha det gøy enn å gjøre turene riktig. Jeg for min del prøvde tappert å føre damene, (bare en av gangen) men de har også på dansegulvet egen vilje. Jeg gikk hjem klokka tidlig, dvs kl 0005.
Lørdagen gikk med til å være assistent på teleioskurs. Veldig bra kurs om hvordan kommunisere og hvordan vi tenker og føler. Dette førte til at jeg ikke fikk med meg del to av swingkurset. Etter teleios så spiste jeg middag med to venner og så var det ut på dans igjen. Jeg var litt sliten når jeg kom og det blei vel ikke så mye bedre utover kvelden, det viste igjen både på dansinga og viljen til å by opp til dans. Det var også tydelig at damene begynte å kjenne en helg med svinging, de var stadig slitne og mitt kunnskapsnivå til swing var ikke nok til å lokke dem. Kl 0305 gikk jeg hjem, opplevelsen av kvelden var god, men at det lille ekstra manglet. Jeg kom i grunn fram til at det som manglet nok var kunnskap hos meg. I løpet av kvelden blei jeg også invitert med på dansekurs, så jeg kom til at det måtte være måten å få litt mer kunnskap og glede meg enda mer over dansinga. I går var jeg da på kurs, midt inni et kurs for øvrig, noe som sikkert ikke var så lurt. Vi lærte en del turer der jeg skulle snurre og under arm, det er ganske så vanskelig å få det til å bli riktig, dette har ført meg til en ny konklusjon, jeg trenger nok litt ekstrahjelp denna uka for å lære meg disse turene. Hvis noen av dere som mente jeg skulle komme meg på kurs leser detta her så ta ansvar og lær meg!! Til dere andre der ute som ikke har lagt så mye press på meg også kan tenke dere å gi meg en hjelpende hånd er jeg klar for det og.

Likevel det verste, eller hva jeg skal si var lørdag. Jeg trodde aldri jeg ville ha gått inn på et arrangement der de hadde danseband på scenen, men det gjorde jeg, det var faktisk ikke verre enn klissete jentefilm. (Noe jeg trodde det ville være)
En anna ting jeg har gjort som jeg ikke hadde trodd jeg skulle gjøre gjorde jeg på mandag, jeg så en hel fotballkamp. Jeg har tenkt å prøve og lære meg å se på fotballkamp, jeg har skjønt at sport generelt er litt viktig for å følge med i verden.

Ellers så kan det jo nevnes at jeg var på Avatar igjen i går, som dere veit har jeg jo sett den før, men da jeg hadde mulighet for å gå på kino med tre flotte kvinner kunne jeg jo ikke takke nei.
Søvn har det blitt noe lite av de siste dagene, og det ser ikke ut som det kommer til å bedre seg på en liten stund ennå, men som vi ungdommer sier, "vi får sove når vi blir gamle"

7 Comments:

At 7:50 p.m., Blogger Småen said...

Sove kan vi gjør når vi dør.. Men utrolig bra da! Det er viktig å våge noe nytt selv om det kanskje ikke er noe du vil drive med hele tiden. Og seriøst, jeg har regnet på verdien av å se en hel fotballkamp: den er ca -320,-

Med mindre du kan bruke det du har fått med deg i en diskusjon som styrker en relasjon;)

Klem

 
At 7:51 p.m., Blogger Småen said...

Du ser minustegnet framfor 320?.. hehe

 
At 7:39 a.m., Blogger HMM said...

Ja jeg så minustegnet og ja jeg er hjertens enig. Kunne du sendt meg den utregninga forresten? :)

 
At 4:36 p.m., Anonymous Gaute said...

I like :)

 
At 10:35 p.m., Blogger Annicken said...

Hans Magnus!!! Har du blogg som jeg ikke har funnet før nå!!?? Og så har du begynnt som swingdanser!! Sprekt!! Det er rett og slett å forberede seg på kommende år. Bare man overstiger 35, så blir swing og dæinsebænn mye mer attraktivt! Godt å se du er førevar der. Kongen av fremtidige julebord :) Kommer du hjem til påske? Vi planlegger no skitur på Ble. Hadde vært kos om vi blei mange og kunne feks tent stoooort bål (det er Tøger god på) og grilla pølser en plass (IKKE gryterett på bålet)!

 
At 1:00 p.m., Blogger Unknown said...

Virker som om du kan krysse av minst ett punkt på listen din etter denne helgen HM :-P

 
At 2:20 p.m., Blogger Småen said...

Du tar timelønna di og ganger den med lengden på en fotballkamp... XD

 

Legg inn en kommentar

<< Home