Pondus og jeg

9.3.10

Lenge siden sist nå

Det er vel ikke så mye å si, men jeg kan jo prøve å grave fram no gøy.
Jeg har jo oppdatert bildebloggen og lista med hva slags galskap jeg har gjort den siste uka er på trappene.

Først og fremst så kan jeg jo gratulere alle kvinner med dagen i går, men det er jo tankevekkende når det er kvinnedag på en mandag. Jeg må også si at jeg trives når jeg kan få lov til å svare jenter som lurer på når manne/herredagen er. Gikk du i tog?
Kvinnekampen kan deles inn i tre, du har de som mener at kvinnene fortsatt skal ta hovedoppgavene hjemme (dette er kvinner jeg har snakket om som har sagt, så jeg vil ikke bli kalt mannsjovinest for denne uttalelsen), jeg tror ikke at noen av disse går i tog. Så har du de som ønsker likestilling, dvs at mann og kvinne skal ha like muligheter, lik lønn for likt arbeid og felles arbeid i heimen, de fleste av disse som er innbefattet med tog er nok de kvinnene som går og venter på perrongen i Oslo som ikke kommer pga. signalfeil. Den siste kategorien bør jeg nok være litt forsiktige å si noe om, men prøver litt likavel. Det finnes de kvinnene som har en ide og litt historiekunnskap som har fått med seg at kvinner har stått en del på kjøkkenet og passet barn, og det er jo helt riktig. Jeg skal være enig i at det har vært urettferdig for en hel del, og dette ønsker jeg å beklage på vegne av en hel del menn, det må vel være lov dag derpå, men likevel synes jeg ikke at det er riktig at kvinner skal få ta igjen for alle de årene med undertrykkelse og dårlige jobber ved å snu rollene på hode, selv om det nok hadde vært sunt for oss menn å få sett det litt fra den sia. Det kan nok hende at en del av disse menneskene gikk i tog i går, jeg håper de fikk seg en god tur og en fin feiring. PS hvis det var andre av dere som gikk i tog og følte dere støtt av en av kategorien så håper jeg dere også hadde en fin dag i går. DS.
Jeg ønsker å slå et slag for lik lønn for likt arbeid, og at mann og kvinne har tid til å se hverandre og sine barn. Hvordan dette skal løses vil jeg ikke gå inn på siden jeg verken er økonom eller familiepsykolog

Jeg var ute på Mosvannet med kamera her en kveld og tok finfine bilder, hvertfall når jeg tok i bruk HDR i etterkant. Dette er en teknikk som jeg har tenkt å utforske en del framover nå og gleder meg til det. Jeg skal ut med kameraet i mårra også da kommer P4’s vinterlyd til Stavanger og det blir finfint, anbefales virkelig konserten starter kl 18 sies det. Kom kom og se A1, Wig Wam, Paper Boys og noen til jeg ikke kommer på i farta.
Det kan jo bli veldig gøy, da avslutter jeg blogginnlegget mitt for i dag og satser på at det jeg ikke har dødlig fornærmet noen og at det ikke blir så lenge til neste gang jeg blogger

Tadda