Pondus og jeg

31.3.10

Den stille uke

Først og fremst er det en gratulasjon som må gjøres. Eric Clapton blei 65 i går, kanskje han og vil få et lite sammendra her på bloggen en dag, men den dagen er ikke i dag.
Vi er inne i den stille uke, og det har vel forsåvidt vært riktig på jobb. På hjemmefronten har det vært ting som har skjedd ganske hyppig.
Mye besøk, ryddig, avslapping, WarCraft2(magisk!!) og film.
I dag skal det gjøres en hel del når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg skal ha venner på påskemåltid, jeg har ikke mulighet for å ha det i mårra så da blir det i kveld. Startet veien mot tradisjon i fjor, det blei greit sukkess med 12 stk i august Jacobsensvei, noe trangt :) Det blir litt bedre plass i år. Det er tre ganger man må gjennomføre en ting før det er tradisjon?
Ellers så kan jeg jo si at livet er fint. Ingen grunn til å si noe anna. Sola skinner av og til, nå sludder det ikke lenger heller. Det er jo finfint!
Jeg har funnet svaret på alle våre problemer med befolkningsvekst, CO2 utslipp, mat og drikkevann, vi må bare bli mindre. 1/3 av størrelsen eller no. Tenk på alle veiene vi har i dag da, det hadde jo vært to felt hver vei på alle veier i Norge, bakdelen er vel det at alle hullene i veien vil bli krater, eller i beste fall bare ekstra rundkjøringer. Jeg kan desverre ikke se noen særlig fordel i dette for NSB da. De er og blir problembarn, men de vil jo fortsatt spare Norge for et lite CO2-utslipp, men jeg har ikke tro på at de vil klare å kunne samfunsutgiftene sine med 1/3. 190 millær på tre måneder.

Nok om det god påske ha det godfint. Og for min del feirer jeg mer enn at jeg får fridager.
Jesus valgte å dø for meg og beseiret døden ved å stå opp igjen ved Guds kraft. Dette er min Gud som jeg tror på og ønsker å være etterfølger av. Er han en Gud du velger å ha et personlig forhold til?
God Påske

1 Comments:

At 9:05 p.m., Anonymous Line said...

Haha! Jeg liker det! Ser overskriftene på rekke og rad her nå: kryp deg CO2 korrekt - nordmann krymper klimakrisa and so on...åh, detta blir BRA Hans Magnus!! God påske forresten! Jeg feirer forelesningsfri med å løse kjemioppgaver :P

 

Legg inn en kommentar

<< Home