Pondus og jeg

30.6.10

Helga mi!!

Da vil jeg igjen skrive en hyllest til masse fantastiske mennesker og en flott helg.
Fredag: Gjensyn med Martin, hakke sett han siden påsken så det var digg! Sånn går det når man flytter til Bergen (av alle byer) Det blei en avslappende helg med litt vandring rundt på Våland og film (Fift Element) Det blei en tidlig avslutting på kvelden og det passa fint for jeg hadde tenkt å stå opp tidlig på lørdag (Dvs rundt 10)
Lørdag: Husmorpliktene som hadde blitt forsømt hele forrige uke, måtte gjøres. Kokken måtte også i sving å lage is. Larissa kom innom på dagen og vi spiste pannekaker og fjasa. Hu skulle på kino så hu forsvant sånn i femtia.
Kl 1757 kom Ingrid og både hu og jeg var veldig stolte at hu faktisk klarte å både komme på tia(litt før faktisk) og først av de is spisende menneskene jeg skulle ha på besøk på kvelden. Vi satte oss på balkongen/verandaen/altanene (Stryk det som ikke passer) og spiste vannmelon, når det ikke var mer sol igjen på balkongen/verandaen/altanene var alle kommet og noen nesten på vei til å gå igjen, så da serverte jeg is. Hjemmelaga is er fortsatt stor sukess. Siden jeg er flink til å planlegge, blei det god natt ganske tidlig denna kvelden også.
Søndag: Opp med kråka (ca 0830) Etter å ha laga en god lunsjpakke blei jeg henta av Marit og turen gikk sørover til Ålgård hvor vi plukka opp Martin og stakk tell fjells, eller opp i heia blir vel riktigere, for å være pinlig nøyaktig Madlandsheiene, målet var Vå(d)lands(k)nuten, fant ut at det var en del forskjellige måter å skrive det på. Hvertfall vi har navnene våre i boka 811m.o.h. Seks timer i heia fører med seg en del rød hud, tydelige merker etter hvor sekken har vært, mye søle og vond lukt fra skoa. Herlig!! Martin kjørte meg til IMI etter turen, Silje ville jo at jeg skulle stikke innom å se hade til hu før hu reiser herfra, hu ska gjøre tiger og bibel av seg. Det første skjønner jeg ikke, det andre er jo mer logisk.
Etter IMI ville Maria ha vafler så da inviterte jeg folk til vaffelageing og spising. Tror vi var ti stk. Når jeg blei trøtt kasta jeg ut folk og sovna.
Må ha med litt mandag også: Mandag var jobb, når jeg kom hjem satt Bente på plenen å venta på meg. Vi prata og ba sammen, jeg kjenner det godt at jeg kunne tenkt meg å hatt litt mer regelmessig samlinger rundt bønn.
Dagen blei avslutta med dans på Siddistova, mye folk og mye svetteproduksjon fra meg og de fleste andre. Trøtt og tilfreds sovna jeg mandag kveld.
Takk til dere alle som ble nevnt her og ikke nevnt, dere har gjort helga mi ++ til glede og fryd.