Pondus og jeg

15.6.10

HVORFOR!!!

Kan ikke selgere holde seg i butikkene sine og så kan jeg komme til dem og kjøpe det jeg vil ha/trenger.
Hvorfor skal de stå på lur og overfalle meg med alskens produkter, fine fraser, dype utringninger, uforståelige og usakelige argumenter og det verste, en del av dem er såpass godt i hold at det ikke går an å løpe fra dem heller. Telefonselgere ligger ikke så langt unna, de slipper man å se på, men de er ennå flinkere til å sno seg. Heldigvis fungerer tunneltrikset og jeg får øvd meg på å ljuge i tillegg.
Når alt kommer til at er de jo mennesker, man skal være glade i sine medmennesker, og jeg tror det er noe godt i disse menneskene også bak selgerfasaden, (men selvsagt ikke på bunn, tror jeg har blogget om dette før. Ingen er gode på bunn, sorry.)
Jeg spør meg HVORFOR igjen!!! Enten skal de selge meg noe jeg har tilgang på å finne selv i en butikk eller på nett, dvs hvis jeg har lyst på dette kan jeg kjøpe det uten å bli "overfalt". Hvis de skal selge meg et produkt jeg ikke vet at finnes, tror jeg i 99% av tilfellene at jeg lever veldig godt i uvitenheten.
Med dette har jeg et forslag. Slutt å selge ting per tlf, eller på gata, jeg tror ikke at jeg er alene her om mine meninger.
Hvis dere synes jeg er litt for kategorisk og svart hvitt har dere sikkert rett, men jeg kjente at dette var et tema som måtte belyses i dag.
Nå er jeg lettere til slinds og en letter e mann. Ønsker alle (Også selgere en god dag)

1 Comments:

At 7:11 p.m., Blogger Marit said...

Du må bare lære deg triksene;)

 

Legg inn en kommentar

<< Home