Pondus og jeg

18.6.10

Oppfølging

God dag Norge! For de som har fulgt med i bloggverdenen min de siste dagene har dere sikkert lest min blogg og Marit sitt svar på denne. Jeg vil da ta tråden litt videre, fordi jeg er litt redd for at dere sitter med en tanke om at jeg ikke klarer å unngå selgere. Jeg er i grunnen ganske så flink vil jeg påstå. Så jeg tar mål av meg til å komme med ytterligere et par triks. Har også lyst til å legge til noen forslag som ikke bør prøves fordi jeg er i humør for det.
Jeg har også prøvd å finne noen pondusstriper som kunne passe seg, men har ikke klart å oppdrive de jeg kunne tenkt meg.
Musikk i ørene er en slager, det som er haken med dette er at for god virkning må man enten ha klokker på størrelse med napster, eller så høy lyd at selgeren skjønner at du hører på musikk HØYT.
Uteliggerprinsippet har jeg også en viss tro på. Dette er da et av triksene jeg ikke har prøvd selv, men har noen sett amnesty eller noen andre selgere på gata stoppe dem og prøve å selge dem noe? Forresten, detta vil jo føre med seg et anna problem med selger av helt andre ting, som jeg også ikke ønsker eller vil ha. Jaja
Til nå har alle forslagene gått på å unngå selgere. Hva hvis man har kommet i klemma, er det lov å bruke pepperspray eller går det i kategorien (don’t try this)
Det er jo alltids lov å prøve å sjekke opp selgeren, helst da så lugubert så mulig, her er Pondus min store helt og forbilde. Likevel, det er jo da viktig å ikke gå så langt at vedkomne ikke kan anmelde deg for ymse.
Da vil jeg ønske god helg. Lykke til med å unngå selgere og vær så snill, ikke misbruk helga på å se prinsessebryllup på TV.