Pondus og jeg

15.1.06

Mat! Det må man vist ha!

Å ja! Mat er viktig for meg, lurer på om jeg nærmer meg anorektisk eller noe sånt!
Var å handla klær i går og en 31" bukse passe veldig fint! Jaja ska spise litt mer jeg!
For det er mat denna posten skal handle om! Jeg er et menneske som er veldig imot ferdigmat, det er rett og slett en uting, intil nå nylig at jeg fant fjordland sine ferdigmiddager på tilbud (gratis). fint med datovarer er det ikke?
Jeg tok med meg en pakke hjem og skulle jo prøve detta da! Ganske skaptisk, det skal jeg innrømme. Ikke rart når alt er pakka i plast og ser litt gummi ut! Likevel! Det er jo fantastisk at man kan legge tre plastposer i kokende vann og ha fiks ferdig middag etterpå, men jeg synes det blir litt sterilt.

Så kom jo sannhetens øyeblikk, til Fjordland sitt forslag så har jeg spist mye god stek før så jeg veit hva jeg snakker om!
For å begynne med det beste, potetene var passe kokt og det var bare fint, så kommer kjøttet som var ganske bra, jeg har vært borti verre. Det får godkjent karakter. Så kommer det som ikke får godkjent karakter i det heletatt.
Gulerøttene var et stort sorgens kapittel, jeg lurer litt på om det egentlig bare er vann, men konsistensen var litt for fast til det!
Gulerøttene; ikke bra!!!
Og så sausen, det går ikke an å lage god saus i store kvanta, dette viser fjordland og alle suppeposeprodusenter til fulle! Det å bruke finmalt pepper ødelegger mange gode matopplevelser så totalt!
Ellers så var jo sausen ikke så veldig på smak og jeg var glad for at jeg har kanter på tallerkenen min fordi det svømte ganske så bra! Litt mer jevning og jeg skulle klart å hoste opp en ståkarakter på sausen. Likevel! Et måltid som fikk meg gansk mett, og det var lite oppvaks! Dette er et måltid for tannfeer og andre som har litt lite tid!
Konklusjonen er at jeg kommer til å ta med meg gratis fjordland igjen hvis jeg finner. Likevel, det er ikke verd å bruke 40kr på mener jeg!
Til slutt vil jeg skryte såpass at jeg vil påstå at jeg kunne laga bedre steik enn Fjordland!

Bildet viser hvordan innholdet i fjordland ser ut!!

8 Comments:

At 6:30 p.m., Blogger Nils said...

Hei.
Mat er viktig. Jeg har varierte erfaringer med fjordland.

Komler er godt. Men jeg vil påstå at Fjordland er best på fersk pasta. Tortelini med Ost og Kjøtt fyller er min favoritt. Holdt på å gå av skaftet en dag da jeg ikke fant det i hyllene på butikken jeg handler. Men fant den til slutt.

Fin blogg.

 
At 6:31 p.m., Blogger Susanne said...

Hmm...ser ikkje så godt ut hvertfall. Ei venninna av lillesøsterå mi kalle d for plastikk-mat, og hu har for såvidt ganske rett. Har ikkje smakt d sjøl, men noge av det besta lillesøsterå mi vett ve fjorland sine ferdige kjøttkaker.

 
At 9:33 p.m., Blogger Kjell Rune said...

Ja, det e det eg alltid har sagt. Lenge leve bestemødre og foreldre så lage ting fra bånn av. Me snakkes jo imårå. Og du....ikkje var redde for 31" prosjektet. Du ser jo godt ut-husk det.
kR

 
At 9:44 p.m., Blogger HMM said...

Susanne hvis fjordlandkjøttkaker er godt da må jeg nok holde noen et kokkekurs eller noe sånt:P

Og nils! Jeg skal være enig i at de kan detta med pasta, pasta er jo ikke ferdigmat da, det er jo bare en ingrediens til mat som skal lages fra grunnen av.
Kjell Rune det er godt at det er noen i verden som setter såpass pris på god mat at de holder tradisjonene i hevd!

 
At 4:32 p.m., Blogger Laila said...

Findus sin ferdige fiskegrateng e hvertfall ganske god syns eg :)
Og eg lige egentlig ikkje fisk ein gang...

Høres forresten ut som om du e flink te å lage mat ;)

 
At 1:30 p.m., Blogger Nils said...

Jeg spiser Fjordland Fersk Tortelini med ost som standalone. Eneste tilbehør er ketchup.

 
At 8:45 p.m., Blogger Ole Severin said...

Fjordland e oppskrytt og kjempedyrt. First Price-produkter lenge leve!!

NEI TIL GRANDI!!!
Heia fiskepinner, kylling på tilbud og ICA`s 40%-tilbud som kommer uregelmessig, men godt!!!

Heia Hansern!! Gleder meg til å treffe deg på impuls (som er en uke unna as we speak!!!!!!)

 
At 3:49 p.m., Blogger Stine said...

enig i at fjordland e ALT for dyrt.. har ikkje prøvd de av akkurat den grunnen:)

 

Legg inn en kommentar

<< Home