Pondus og jeg

28.12.08

En oppsummering av jule er på (sin) plass

Eller jula så lengt er vel riktigere å si. Det er jo jul fram til 13. dag. Nå sitter jeg i hula i Stavanger igjen. Turen hjem igjen gikk fint, ingen uforutsette utsettelser fra NSB sin side, takk til dem.
Jeg kom hjem akkuratt i tide til å være med på drekkedagsnatta (Wikki sin versjon er her) Det blei en koselig kveld med mye knall og fall, men de fleste forble uskadde i år også. Vil takk politiet for godt oppmøte denna kvelden, det er viktig.
Lille julaften var det å følge tradisjon og være med Morten og Ann Marit. Grevinnen og Hovmesteren måtte til i år og. Det er ikke fult så morsomt lenger da.
Julaften hadde vi en rolig dag, med grøt, kirke, og julemiddag. Vi var sju, det er historisk lite mennesker til jul. Pakker og sånn gikk sin vante gang sammen med juletregåinga. Det er fint å traske litt rundt treet. Takker for gaver og meldinger som kom tikkende inn iløpet av dagen. Den beste gaven jeg fikk i år var den å kunne se tilbake på et år med mange gode mennesker. Takk for at dere vil være en del av mitt univers, det setter jeg pris på.
Førstedag hadde vi julefrokost kl 13. Det er akkuratt riktig tid:)
Mormor hadde selskap med fisk, julesang og urettferdige julenissen. Goe gang.
Jula i år har vært spesiell, men den har vært veldig fin. Takk til venner og familen som har farget denne høytiden med gode farger i år.
Nå ser jeg fram til en uke i Stavanger der det vil bli nyttårsfeiring og gjensyn med venner jeg desverre ser litt for skjeldent.
Ja, også skal jeg vel prøve å vakse og rydde litt mer. Hadde vært fint å starte et nytt år med reint hus og....