Pondus og jeg

16.2.06

Dårlig mat og sprek bil

For å begynne med det første først!
Dårlig mat underfornevnte potetstappe (som jeg liker å kalle det) er helt grusom!

Hold dere unna. Jeg trenger ikke å kjøpe lim på en stund og heller ikke tettningsmasse. Den smaket ikke bra og var ganske seig for å si det sånn.

Skal man innta potetstappe så er Mils tingen, den er god (til å være posestappe) og er nok til en Hans Magnus porsjon (litt over gjennomsnitten)

Ellers så er jo tingen å lage potetstappa fra bunnen av da!! Da blir den best (helst med litt fløte)








Så kommer vi over på et litt sprekere tema!
Bil!!
Ford Sierra cosworth!! Det er villskap på et nivå vi liker.
Jeg fikk lov til å prøvekjøre av en kammerat, for at han skulle ha råd til å ha skilter på den var det 27+ forsikring! Jaja blei 27 om ni år da jeg!:P
220 hester under panseret; som helst ville ut å løpe på et litt større område. Ganske orginal, ikke no harry felger eller andre råneeffekter.

Hvertfall 70% drift bak og 30% forran er en oppskrift vi liker!!
Detta er hovedoppskriften for en lekebil! (det vil jeg ha) Litt gas og man har en fin sladd som man klarer å dra inn igjen ganske lett! Uansett hvor lett det er å dra inn igjen, ikke glem naturlovene. De er sprekere enn 220 eksplosive hester! Cossien er en legendarisk rallybil, på 80-tallet hadde nok denna bilen status på høyde med Subaru WRX'en (eller var det Eskroten som blei brukt i rally og Sirævvan i gaterace?) Svar meg de som kan.
I krivende stund (hvis bilen lever) så er det vel dytta ytterligere 100 hester inn i bilen! Tenk om jeg får lov å prøve meg en tur til en gang! Det er lov å håpe, er det ikke?

Hvis jeg ikke spiser noe jeg ikke tåler og lar være å kjøre meg ihjel er jeg nok tilbake med både mat og biler før dere aner det. Hvis dere har ønsker om mat som skal prøves ut er jeg ganske åpen.
Til da Tadaaa (Øyvinduttrykk)

7 Comments:

At 10:48 p.m., Anonymous Anonym said...

Ford er alltid bra, men eskorten til mor er bestest!

 
At 11:42 p.m., Blogger Småen said...

Hehe, kanskje jeg kan bruke den potetmosen som sparkel??

Forøvrig innbilde jeg meg selv at Tada var et Bente-uttrykk...

 
At 12:02 a.m., Blogger Kjell Rune said...

Lenge leve himalaga potestappa.
Prøv muskat og kanskje litt kvitløk viss du e trenge ennå mær smak.
Snakkes snart, kongemann.
kR

 
At 2:34 p.m., Blogger Frk. Tjoms said...

Eg ELSKE jemmelaga potetstappe! ALt aent bler nertur i forhåll. Nice bil, it sounds good!

 
At 1:14 a.m., Blogger HMM said...

Et problem kjetil, potetmospakka ser bedre ut enn bilen. Bilen bare går sinnsykt bra den:P

 
At 10:46 a.m., Anonymous Anonym said...

Tudelu!!!
Vet du hva Hans Magnus? Tidligere i mitt liv har jeg lest hele posten på bloggen din, men i det siste har det skjedd noe som forhindrer meg i å gjøre det. Jeg vil gi det hint: broom....brooom.. Du forstår eller?
Jaja, mosromt innlegg om potetmos da ihvertfall, men jeg må si meg uenig, den er faktisk god!!!! Må bare lage den rektig....hehhmm
OTNA: Nå er det lenge sia jeg har sett deg, my bad, men hva sier du til å treffes før jeg reiser hjem på vinterferie? Sjekk bloggen for mer info:)

 
At 12:03 a.m., Anonymous Anonym said...

Hei!
Nå er det 23. februar! Er du kommet helt ut av det. Orgelmannen heter Gloger. Fikk kanskje ikke med deg at søstra di sang på Glogerfestspillene for nesten fire uker siden. Ellers er det FMC som er den største i KOngsberg nå. Nr to er Kongsberg-Gruppen.
Er det noen som skal ha pølser. Sjekk www.bleporten.no hvis det er snakk om kvalitetsmat!!!! :)
Klem huldra

 

Legg inn en kommentar

<< Home