Pondus og jeg

11.2.06

Til ære for kongsberg (Tuva og Line egentlig)

Jaja! Nå har jeg pløyd meg igjennom alle de nye postene deres, mye bra folkens.
Jeg har igjen fått mange koselige kommentarer! Alle er jo fantastiske, men denna gangen har det kommet noen fra gamlelandet også.
Tusen takk begge to!!!!! Derfor dediserer jeg denne posten til dere og gamlelandet.

Derfor vil jeg skirve litt om gamlelandet mitt og her får jeg også putta inn den første bilomtalen også!
Kongsberg er en spesiell by, vi kan begynne med fakta:
-Kongsberg har flere kebabshapper per kvadratkilometer enn noe anna sted i Norge, dette er i ferd med å endre seg forøvrig! Etter sist opptelling tror jeg det faktisk nå er flere pizzarestauraner enn kebabshapper.
-Kongsberg er eneste stedet i norge der kirka ikke er vendt mot øst der sola står opp, men mot nord der hvor gruvene ligger (noen er litt mer materialistiske enn andre)
-Med gruvene følger også drekkedagsnatta da!! (skrevet om før her på bloggen) 22. des hvert år
-Kongsberg kirke har også et av de mest kjente orglene i verden også (fordi en eller anna kjent mann bygga det) Det er to igjen i verden, et i Kongsberg og et i tyskland en plass
- Vi må jo ikke glemme gruvene, det var en del sølv i fjellene våre, nå ikke mer.
-Kongsberg har drevet med våpenproduksjon i ganske mange år nå! For de eldre er det "Kongsberg Våpenfabrikk", for de litt yngre er det "Simrad" (lager styringssystemer og radrer) Pingvinrakketen har sikkert mange hørt om.
-Kongsberg er en av de byene med rushtrafikk tre ganger i døgnet 07-08, 16-17 og 00-01
-Kongsberg er ganske tungt belasta med rånere (politiet gjør alt de kan for å gjøre livet surt for dem, desverre har de klart det til en viss grad også)

Dette ender jo ut i den første bilen jeg vil snakke om!
Golf 2 sport
Vekt 990kg
Hk ca130
Motor 1,8l
Sylindre 5
Litt VW corado deler her og der
Skamsenka
Dekk 190X55X15
Delvis hjemmesnakra anlegg
Farge (for dere jenter) Rød

En god venn hadde denna bilen, eller råneobjektet som det egentlig var. Den døde her for en stund siden.
Jeg fikk gleden av å prøvegjøre datta objektet.
Bilen og jeg overlevde faktisk!
Kjørekonforten var heller dårlig, setene var slitne, demperene far STIVE, det meste var ganske stivt siden bilen var skamsenka.
Wounderbaum gjør ikke ting bedre, her snakker vi flere mål skog, og selvsagt litt terninger.
Bilen hadde ikke verst akselerasjon, skal ikke klage på det. Styring var et mer sørgelig kapittel, de som har gjørt litt bil veit at 190dekk uten servo er ugunstig å lukeparkere med.
Etter en god kveld med råning kom jeg fram til det at det var bedre med bilen min.
Likevel, en morsom kveld, og med Børudgjengen så blei det jo ikke verre!

Jeg veit ikke om dere følte dere inkludert her, (Line og Tuva) men jeg kan jo nevne NU så er nok Tuva fornøyd. Line har emigrert til Drammen da, jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal si om det, men jeg er absolutt glad i deg for det. (nå kommer det nok noen radikale drammenser og skal banke meg for dissinga av Dammen) Line flytter jo snart hjem så det er nok greit at jeg kaller hu kongsberging.
Setter pris på dere begge to!! Klemmer!

6 Comments:

At 9:31 p.m., Blogger Unknown said...

Har aldri vært i Kongsberg, men det komme vel en gang. Håpe ikkje det e sånn at du blir lynsja hvis du ikkje like kebab så godt eller...? Servostyring e forresten undervurdert

 
At 9:34 p.m., Blogger Unknown said...

Ein ting te, som eg kom på. Såg at du hadde me kameraet på puls på freddan. Hvis du tok et greit bilder eller to, hadde du gidda å sendt det på mail te meg. Ska liksom prøve å holde litt liv i pulsbloggen og ta bilder fra kvert møte, men så va batt. flatt fant eg ut. Så det hadde vært fint om du hadde någe brukandes...

 
At 9:34 p.m., Blogger Unknown said...

Hehe. Oops Mailen min e boffeliboff@hotmail.com
Nå fikk du mange kommentarer...!!

 
At 11:23 p.m., Anonymous Anonym said...

Nå føler jeg meg voldsomt så inkludert, integrert, elsket og prissatt...*lykke* Kan forresten umulig fatte at det er mer pizza enn kebab, rask opptelling gir meg 6 pizzasjapper, mens kebaben vel er i tallet seks bare mellom brua og stasjon? Tror jeg må ut å telle en dag...Du burde vel forresten nevnt frisørene våre...er vel en ti-femten stk av det også...hehe...Petter kan forøvrig bare slappe av - vi lynsjer ingen pga av liten lyst på kebab..de som derimot hevder at drammens søppelkebab er bedre enn aladinbaben vår...*denge*
Kanskje slutte ut nå...*tada*

 
At 5:54 p.m., Anonymous Anonym said...

Woho, en post dedikert til oss^^ *føle seg beæret*

Og jeg lærte noe nytt og artig! Det om kirkas retning visste jeg ikke. Hoho.

Men kebabsjappene leder vel fortsatt, ja. (Må forresten innrømme at jeg aldri har smakt babb en gang...)
Og det finnes strengt tatt fortsatt sølv i fjellet, men det er bare ikke lønnsomt å få det ut?

 
At 8:24 p.m., Blogger Kjell Rune said...

Bra med post om Kongsberg. Kjekt å stå på ski sjå dokke ein gong i året. Det må te.
Ellers holde eg vel ein knapp på Golf 2 GTi 16V uansett. Det e den råaste biel...

 

Legg inn en kommentar

<< Home