Pondus og jeg

7.12.09

5, 6 og 7

Hvis dere tror jeg har dødd i løpet av helga så har jeg i grunn ikke det.
Jeg bare vært litt travel, eller gjort en del andre ting enn å ta i en PC.
Jeg kommer til å lage en post med tre poster i, dette fordi min erfaring er at folk kun leser den siste posten jeg har lagt ut, det er også en av grunnen til at jeg ikke egentlig blogger hver dag.



5. des
Jeg stod opp altfor tidlig, halv ti, er en dårlig tid å stå opp på når det er helg. Eller det som gjorde morgenen dårlig, var vel at jeg hadde sittet litt for lenge og forberedt juleballet til KRIK.
Så var det jo bare å gå på og fortsette planleggingen. Ca kl 12 kom Marit og Sylviann å henta meg for å lufte meg. Etter runden gikk vi på kafé, takk for at dere brukte tid på meg, veldig hyggelig å se deg igjen Marit.
Så ble jeg plukket opp av Ellisiv og så stressa vi videre med forberedelser og planer. Kl 16 var jeg på kirka. Der møtte jeg en liten skare med mer og mindre stressa mennesker. Jeg hadde jo selvsagt tatt på meg en del ekstra oppgaver ut over å være konferansier, så jeg rigga lyd til den store medalje og koste meg, oppe i hue jobba replikkene til kvelden kontinuerlig.
Etter tre timer som gikk litt altfor fort egentlig så var det masse folk, utrolig mange nydelige jenter og en del mørke dresser med innhold. Da var vi i gang med fult kjør. Takk til alle som gjorde en innsats for kvelden, og til dere som var der og lo litt på riktige plasser. Kveldens høydepunkt for min del var nok dusjkoret.
Kl litt for seint var jeg i seng igjen, men noe dårlig samvittighet for at jeg ikke var med og rydda til slutt. Likevel så fortalte jeg meg selv at jeg hadde en ganske så legitim grunn for å gjøre som jeg gjorde.

6.des
Sånn ca midt på natta drar et mårratrøtt tryne seg ut av senga. Det har så vidt begynt å lysne. Mannen romsterer rundt i hula si og finner til slutt dusjen, etter noen minutter der er det brødsaksa som startes og for kvernes inn. Han klarer å komme seg på en buss og et tog. Etter en time i tortursenteret kaldt NSB med for mange unger i en for liten togvogn. (Mannen hadde nemlig tenkt å sove) Så etter langt om lenge kom han fram til to andre mennesker som hadde opplevd et par generasjoner mer enn Mannen ble det brunsj. Fårikål er en finfin brunsj. Så fulgte han de gamles eksempel med brunsjhvil, det var godt.
Så var det nok et menneske som måtte oppsøkes, et menneske som var så gammelt at hun levde da Versaillestraktaten trådde i kraft. Hun fylte 90 og så godt ut.
Mannen møtte mange slektninger i alle aldere. Så reiste han langt og lenger enn langt tilbake til Sivilisasjonen. På vei til kirken tok han turen innom en kvinnelig skapning som hadde vært borte lenger enn han, både i avstand og i tid, han satte pris på at hun var tilbake igjen. Kirke og de var igjen en god opplevelse for mannen.
Til slutt var det en god natt søvn.

7.des
Da er vi på dagen i dag!
Jeg klarte å stå opp i dag, men det var ikke noe lett. Jaja, det har vel ikke vært lett på omtrent så lenge jeg kan huske.
Når jeg er ferdig med arbeidsdagen i dag så har jeg kun 10 arbeidsdager igjen før jul. Nedtellingen er i gang.



Jeg kjører en safe i dag. Hva har beveget seg i verden på denne dagen.

Vi veit alle at angrepet på Pear Harbor igrunnen var 8. des, men i norge var det fortsatt sjuende så jeg kan ta det med i dag.
Det er også i dag 27 år siden USA begynte med dødsstraff med giftsprøyte. Tenk å være kjent for å være den mannen som fikk den første sprøyta. Og jeg deler ut et godt ord i neste post til den som kan gjette hvilken stat.
Fortsetter på krig i ’75 denna dagen invaderte Indonesia, Øst Timor

Så kommer jo bursdagene for dagen.
Tom Waits har nok kanskje folk hørt om, han blir jo 60 i dag.
Ellers så kan jo den velkjente Princess Catharina-Amalia, hu er da prinsesse i Nederland Hu blir seks år
Så er det jo alle småjenters drøm for noen år tilbake Aaron Carter han blir 22

Til slutt for 37 år siden ble den siste bemannede ekspedisjonen til Månen skutt opp. Dett var Apollo 17. På denne ekspedisjonen tok de det vakkert og verdenskjent bilde kalt "The Blue Marbel"




I morgen er jeg nok tilbake med 8 dag i desember.

3 Comments:

At 3:58 p.m., Anonymous Anonym said...

Eg gjette at det va Texas som va først....
Høres ut som du har mye å gjør :) Me har fått oss ein ny blogg forresten
mrandmrsbevan.wordpress.com :)

laila

 
At 6:53 p.m., Anonymous huldra said...

Eller kanskje det var North Carolina?

 
At 3:31 p.m., Anonymous søster'n said...

jeg tror òg det var Texas.. er jo der de syns det er gøyes med dødsstraff..

 

Legg inn en kommentar

<< Home