Pondus og jeg

10.12.09

Da blei det vist to dager igjen

Beklager beklager, men gårsdagen gikk bort i å være slapp. Jeg liker ikke å være slapp, men likevel.

9.des.

Denne dagen hadde jeg sikkert fått lov til å blogge også.
Dagen startet med at jeg stod opp og dusja kl seks, og så gjorde jeg et par forsøk på å stå opp, men ga meg på det. kl 11, var jeg tilstedeværende nok til å gidde å heise meg opp i senga og putte inn en skive i brødsaksa. Da hadde jeg sover 14 timer.
Kl 14, var jeg såpass at jeg kom meg ut av senga litt mer permanent.
Ganske rart å bare føle seg slapp, ikke no kvalm, eller hoster eller no, bare kraftløs på en måte.
Det er noen kloke mennesker som forteller meg at det er kroppen som sier ifra at den føler seg litt misbrukt. Kanskje disse menneskene har rett.
Jeg fikk LK innom på og det var fint å være litt ekstrovert. Takk til deg!
Så la jeg meg rett etter at jeg fant ut at jeg hadde en rett i vikinglotto, det blir ikke mye penger utav sånt ass.

10.des.

Jeg har egentlig tenkt å skrive noe om kvinnen, men jeg synes detta er vanskelig. Eller det å skrive noe om kvinnen er ikke så vanskelig. Kvinnen er et fantastisk vesen. Og der burde jeg kanskje ha stoppet fordi da har jeg dekket ALT, men jeg er jo kjent for ekstremsport så jeg fortsetter nok litt til likevel.
Nå forventer jeg ikke at alle dere der ute er veldig bevandret i musikaler og sånn, men "My Fair Lady" er en fantastisk sak, denne anbefaler jeg på det sterkeste å se hvis dere har mulighet. Jeg kjenner meg igjen i den. En mann som i grunnen synes jenter er ganske forutsigbare og forståelige, men de oppfører seg bare ikke sånn som han ønsker. Og det er jo sant, jeg er jo av den oppfattningen at kvinner generelt er forståelige mennesker som etter min forstan stadig funker irrasjonelt. Om dere synes at dere funker irrasjonelt tviler jeg vel mer på. Men hvertfall han forelsker seg i et av disse feminine vesenene. Og det har jeg og gjort og kommer nok til å gjøre igjen.
Men hva er det vi menn ser på som viktig i en kvinne da? Er det at hu ska ha en høyde-lengde-vekttabell som får a til å passe foran kjøkkenbenken, eller at hu ska passe i senga eller, ja. what ever. Jeg tror det er noe mer i denna tiltrekningen vi har til kvinnen. Selv om vi har lært av Darwin at vi er her for å spise, drite og formere oss, hvor det siste er mest relevant i forhold til denne posten.
For å gå litt vider kan vi jo si noe om hva Gud/Bibelen har å si om dette vesenet vi elsker. Det stod at Gud så at mannen var ensom så han skapte kvinnen. Siden Gud er Gud så må han jo vist hva han gjorde da han skapte kvinnen. Han skapte den beste følgesvennen vi menn kunne ha gjennom livet. Jeg tror/vet det er ganske mange menn som har spurt Gud hvorfor han laga kvinnen som han gjord. Hva de har fått til svar er jeg usikker på, men jeg tror fortsatt at Gud viste litt hva han gjorde. Bare sånn at ikke noen begynner å misforstå meg feil og sånn og tro at jeg mener at kvinnen ikke har utviklet seg så er jeg helt sikker på at kvinnen har gjort det. Det er nok vi menn som ikke helt har klart å følge med i evolusjonen.(Kanskje en god grunn til at dere kvinner har begynt å bli mer skeptiske til oss)
Forresten så har min mor prøvd å lære meg litt om kvinnen, det er vel også andre som har prøvd å lære meg litt. Hvis det er flere som har noe å lære meg noe om kvinnen så er jeg lutter øre. F.eks så har min mor fortalt meg at det er lite logikk mellom dette med at en jente/kvinne er interessert og hvor mye hun tar initiativ. Hva er logikken i det? Som min mor sa, det er ikke kjøp og salg logikk i et sånt forhold. Det finnes da ingen annen logikk? (Logikk er læren om lovene og reglene som gjør tenkningen, resonneringen og argumentasjonen gyldig («logisk»). Hentet fra Wiki) og etter dette utsagnet så er det nok sant, det er ingen logikk i dette. Kan noen (fortrinnsvis jenter informere meg om som logisk mann om hvordan verden fungerer)
Ska vi se hva mer som skal skrives, jo kanskje no om hvordan menn ser på kvinner; nei, den hemmeligheten kan jeg nok ikke si noe om her på bloggen min.
Men jaja, jeg tror kanskje jeg går mot en avslutning. Det som jeg tror jeg har bygget opp til nå er å si noe om kvinnen. Kvinner er fantastiske, som jeg har sagt før, og vær så snill ikke gi oss gutter opp helt, selv om vi ikke er like velutviklet som dere. Vi er forskjellige og det er kanskje det mest frustrerende, utfordrende og fantastiske oppdagelsen jeg har kommet til iløpet av mine 10 år som forsker på kvinnen.
Ellers så vil jeg bare si at nå er det kun sju arbeidsdager igjen før ferien.
Jeg prøver å poste detta, hvis det blir mange sinte reaksjoner har jeg definitivt blitt misforstått, men ja. Hvis folk ikke liker det slettes det igjen.

1 Comments:

At 11:13 p.m., Anonymous Gaute said...

Herlig bloggfrekvens du har nå HM. Kjipt å høre om 9. des. Håper kroppen oppfører seg mer normalt nå. Skriveformen var det i alle fall ikke noe å si på for 10. Jeg lo godt! Si i fra om forskningen din gir resultater. Det er mange av oss som lurer. ;-)

(Har du planer for helgen forresten? (Er spent på når og hvor svar på det spørsmålet kommer.)) :P

 

Legg inn en kommentar

<< Home