Pondus og jeg

12.4.06

Trær Lever!!

Siden jeg har vært hjemme nå noen dager og jeg har slåss i den store trekrigen vil jeg fortelle litt om det!!
For de som flugte med på bloggen min for snart et år siden har hørt om meg i skogen før.
Likevel!
En del trær har vilje, eller hvertfall overlevelsesinstinkt.
De er verre enn flyndrer. (For de som har prøvd å ta liv av flyndrer, eller for ikke å snakke om Ål)
Først er det jo alt strevet med å fange dem, de setter seg stadig til motverge.
Det samme gjør treene. Når jeg har laga felleskåret har tærne bestemt seg for hvilken vei de ikke vil falle hvertfall. Så er det jo å fjernet trærne fra stubben, i den rettningen jeg vil. Menneske og maskin seiret de fleste gangene. Et av trærne prøvde desperap å bombardere meg med kvistene sine. Det klarte den, men med riktig sikkerhetsutstyr så går jo det bra.
Så kommer den delen der hvor trærne skal ut av skogen og ned til velteplassen.
De setter seg ikke mer til motverge her, og snøen er deres beste venn. I dag var snøen så råtten at trærne sugde seg fast til underlaget, men igjen. Menneske og maskin seiret.
Det er også et yndet terrormål og vri seg løs fra kjettingen på vei ned til velteplassen, sånn at jeg må dra dem ned på neste lass også.
Til slutt er det jo terrorisering av stakkar meg på velteplassen. I dag var det en stokk som traff meg med sin fulle tyngde, jeg tenkte: "Det hadde nok gjort vondt uten vernestøvler"
Menneske og maskin seirer!!! Det er det viktigste!!!

Til slutt bilde av min kjære hingst (Hva skulle jeg uten deg john:P)

10 Comments:

At 6:25 p.m., Blogger Susanne said...

Hørres ut som om du har ein kjekk ferie;) Men hadde jo vert kjekt om du va her i Stavanger då!

 
At 8:14 p.m., Anonymous Anonym said...

Ja det hørtes ut som et realt basketak å hogge de trea der. Men hipphurra for menneske og maskin!

 
At 1:02 p.m., Blogger Laila said...

Høres ikkje ut som ferie akkurat... Det e bra du og maskinene vinne trekrigen ;)

 
At 9:09 p.m., Blogger Kjell Rune said...

Eg har tru på deg, Hans Magnus. You're the strongest. Kule hingst, forresten. Du sko tatt han med deg te Stavanger, så konne me tatt oss tur i Bryne sentrum:)

 
At 7:23 p.m., Anonymous Anonym said...

Aaaargh! Jeg kjeder meg!!!

 
At 6:07 p.m., Anonymous Anonym said...

Hmm.. Hvor blei kommentaren min av.. Tuller mye her nå.. Trur den havna på feil post.. Jaja.. God jakt.

 
At 6:09 p.m., Anonymous Anonym said...

Fant den igjen!
Nå er den to steder, men i hvertfall er én av de riktig :)
"Fantastisk! Er så enig! Husker det som om det var i går den gangen jeg ble angrepet av ei bjørk i skogen din. Glad jeg kom fra det med livet i behold!
Uansett slapt av meg at dette er min første kommentar. Skal skjerpe meg! Lover."

 
At 12:34 p.m., Blogger HMM said...

Ridderen av de store skoger hilser dere alle som kommenterer. Jeg vil også hils nykommeren spessielt. Jeg husker også det treet som angrep deg Morten. Det var ikke pent! Det kunne ha gått ganske så dålig det!

Jaja ridderen av de store skoger har blitt ridderen av den kjedelige lesesal igjen! tragisk, men sant!!

 
At 10:00 a.m., Anonymous Anonym said...

best regards, nice info » »

 
At 7:58 p.m., Anonymous Anonym said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP Jobs and teens Automobile lease and rental industry economic policy air purifier review

 

Legg inn en kommentar

<< Home